23 niezwykłe strategie na poprawę stanu edukacji

23 niezwykłe strategie na poprawę stanu edukacji

Stara mądrość plemienna Indian Dakota mówi, że kiedy odkryjemy, że koń, na którym jedziemy padł, najlepszym wyjściem jest z niego zsiąść. Jednak edukacja rządzi się swoimi prawami nieustannie forsując takie strategie jak:

  • Kupno mocniejszego bata.
  • Zmiana jeźdźca.
  • Zapewnienia typu „Zawsze jeździliśmy w ten sposób na tym koniu.”
  • Zwołanie komisji do zbadania konia.
  • Organizowanie delegacji mających na celu sprawdzenie, jak gdzie indziej
  • jeździ się na martwych koniach.
  • Opracowanie standardów dotyczących jazdy na martwych koniach.
  • Zatrudnienie psychologa mającego przywrócić martwemu koniowi chęć do jazdy.
  • Szkolenie dla pracowników, mające podnieść ich zdolności jeździeckie.
  • Analiza sytuacji martwych koni w dzisiejszym otoczeniu.
  • Zmiana norm, która sprawi, że koń nie zostanie uznany za martwego.
  • Zatrudnienie podwykonawców mających ujeżdżać martwego konia.
  • Zebranie wielu martwych koni dla zwiększenia szybkości.
  • Ogłoszenie, że żaden koń nie jest zbyt martwy.
  • Przeznaczenie dodatkowych środków na zwiększenie wydajności konia.
  • Przeprowadzanie analizy rynku mającej wykazać, czy podwykonawcy mogą ujeżdżać tego konia taniej.
  • Kupno produktu mającego sprawić, że martwy koń będzie biegał szybciej.
  • Ogłoszenie, że koń jest teraz: lepszy, tańszy i szybszy.
  • Przeprowadzenie badań nad sposobami wykorzystania martwych koni.
  • Dostosowanie wymagań wydajności dla koni.
  • Ogłoszenie, że przy produkcji tego konia, koszt był zmienną egzogeniczną.
  • Uznanie obecnego stanu konia za standard.
  • Awansowanie tego konia na stanowisko kierownicze.

Źródło nieznane.

Ten żartobliwy tekst krąży w internecie od wielu lat i powraca jak bumerang przy okazji każdej „dobrej zmiany”. Dziś ponownie odżył w mojej pamięci po przeczytaniu jakże trafnego artykuły Jarosława Pytlaka (link poniżej) dotyczącego nowej oceny pracy nauczycieli.
http://www.wokolszkoly.edu.pl/blog/kryptonim-nieMEN.html